Süreç İyileştirme Raporları - Biruni Üniversitesi

Süreç İyileştirme Raporları

Kurulan ölçme ve değerlendirme sistemlerinden elde edilen sonuçların programın sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak kullanıldığına ilişkin kanıtlar sunulmalıdır.

Üniversitemiz bünyesinde Ölçme ve Değerlendirme Birimi kurulması ve ilgili değerlendirme sistemlerinin satın alınarak sürece dahil edilmesi planlanmaktadır. Ancak öğrencilerin başarı durumları yıl sonunda Biruni Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden alınan başarı istatistikleri ile dersin sorumlu öğretim üyesi/elemanı tarafından değerlendirilmekte ve bu belgeler ayrıca yıl sonu sınav zarfları içerisinde fakülte sekreterliğine teslim edilmektedir. Ek olarak öğrenciler tarafından doldurulan ders değerlendirme anketleri ilgili sekreterlikler tarafından dersin sorumlu öğretim üyesi/elemanı ile paylaşılmaktadır ve anket sonuçları değerlendirilerek Bölüm Başkanlığı’na geri dönüş yapılmaktadır.

Bölümümüzde 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında bir adet iç paydaş ve bir adet dış paydaş toplantısı yapılarak paydaşlarımızın önerileri doğrultusunda gerekli iyileştirmelerin yapılmasına yönelik çalışmaların yapılması planlanmıştır. Bölümümüzün mezun vermeye başlaması ile birlikte mezun ve işveren anketleri sonucu elde edilecek veriler ile de iyileştirmeye yönelik çalışmaların yapılması planlanmaktadır.

Fakültemizde yapılan SWOT analizi doğrultusunda, programımızın eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri değişik açılardan yorumlanmış ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır. Gelecek dönemde programımıza ait SWOT analizi yapılması planlanmaktadır.

Fakültemizde yapılan SWOT analizi sonucunda güçlü ve zayıf yönler saptanmıştır. Bu doğrultuda iyileştirilmesi ve geliştirilmesi gereken alanlara yönelik planlamalar yapılarak uygulamaya konulmuştur.

Eğitim programının amaç ve hedefleri her dönemin başında ve sonunda tüm öğretim elemanlarının katıldığı bir toplantı ile değerlendirilmekte, güncel seçmeli derslerle zenginleştirilmekte, uygulanan yeni yöntemler öğretim elemanlar arasında paylaşılmakta, olumlu ve olumsuz deneyimler doğrultusunda gerekli planlamalar yapılmaktadır. Yanı sıra her dönemin başında öğretim elemanlarının sorumlu oldukları ders içeriklerini Biruni Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden güncellemeleri istenmektedir. Alanında uzman bulunmayan dersler için üniversite veya ilgili kurumlardan görevlendirme talep edilmekte, derslerin alanında uzman olan kişiler tarafından verilmesine dikkat edilmektedir. Eğitim programı ile ilgili her türlü güncelleme tüm iç ve dış paydaşların görebileceği şekilde bölümümüz internet sayfasında yayınlanmaktadır. İyileştirme Süreci, Toplam Kalite Yönetiminin Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al (PUKÖ) döngüsünü esas almaktadır. Aynı zamanda programımız için SWOT analizi yapılmıştır. Stratejik planımız üniversitemizin vizyonu doğrultusunda 2022-2026 olarak güncellenmiştir.

2021-2022 Eğitim Öğretim Güz Dönemi içerisinde 07.10.2021 tarihinde gerçekleştirilen dış paydaş toplantısında program eğitim amaçlarımız ve diğer akreditasyon süreçleri ile ilgili paydaşlarımızın görüşleri alınarak eksiklikler rapor edilmiş ve bu eksikliklerin giderilmesi için önümüzdeki dönemlerde gerekli adımların atılması planlanmıştır. 2021-2022 Eğitim Öğretim Bahar Dönemi içerisinde iç paydaşlarımızdan olan öğrencilerimiz tarafından doldurulan Öğrenci Kalite Süreçleri İzleme ve Değerlendirme Formu aracılığıyla edindiğimiz görüşler doğrultusunda sonuçlar rapor edilmiş, öğrenci görüşleri doğrultusunda gerekli uygulamaların yapılması planlanmıştır. Akademik kadromuzun genişlemesi doğrultusunda program amaçlarının düzenli olarak gözden geçirilmesi ve güncellenmesi amacıyla amaç ve hedef belirleme komisyonu ile dış paydaş komisyonu oluşturulması planlanmaktadır.

 

https://sabif.biruni.edu.tr/index.php/DK20021/


Son güncelleme tarihi 22 Aralık 2022 Per., saat 11:15